Paloma Picasso




Paloma Picasso to marka perfumeryjna, która narodziła się z pasji i artystycznej wizji Palomy Picasso – córki słynnego malarza Pabla Picassa i malarki Françoise Gilot. Znana z odważnego stylu, projektowania biżuterii dla Tiffany & Co. oraz charakterystycznej czerwonej szminki, Paloma w 1984 roku stworzyła swój pierwszy zapach we współpracy z L’Oréal – Paloma Picasso Eau de Parfum. Perfumy te miały być wyrazem siły, niezależności i kobiecej pewności siebie, odzwierciedlając osobowość ich twórczyni.
Paloma Picasso Eau de Parfum to klasyczna kompozycja szyprowo-kwiatowa, która od lat 80. XX wieku pozostaje ikoną w świecie perfum. Zapach otwiera się intensywnymi nutami głowy, w których dominują goździk, kolendra, róża, dzięgiel, neroli, bergamotka i cytryna Amalfi. Serce perfum tworzą paczula, hiacynt, jaśmin, ylang-ylang i mimoza, nadając kompozycji głębi i zmysłowości. Bazę stanowią mech dębowy, cywet, kastoreum, wetyweria, drzewo sandałowe, piżmo i bursztyn, które zapewniają trwałość i charakterystyczny, nieco zwierzęcy akord końcowy.
Flakon perfum, zaprojektowany przez Palomę Picasso, łączy w sobie elegancję i nowoczesność. Czerwono-czarne opakowanie nawiązuje do ulubionych kolorów artystki – czerwień symbolizuje pasję i siłę, zaś czerń elegancję i tajemniczość. Kształt flakonu przypomina bransoletę z drewna palmowego, co podkreśla związek z naturą i sztuką.
Paloma Picasso Eau de Parfum to zapach dla kobiet odważnych, pewnych siebie i świadomych swojej wartości. Jego intensywna, złożona kompozycja sprawia, że doskonale sprawdza się podczas wieczornych wyjść i specjalnych okazji, dodając noszącej go kobiecie elegancji i wyrafinowania.
Mimo upływu lat, perfumy Paloma Picasso pozostają symbolem klasyki i dobrego smaku, cenionym przez kolejne pokolenia kobiet poszukujących wyjątkowego i trwałego zapachu.