Zaufane Opine 2017 - Ceneo.pl
Zamówienia telefoniczne 22 266 82 84 Poniedziałek - Piątek 9.00 - 18.00
0

Suma

0,00 zł

Twój Koszyk

Twój koszyk
Filtruj produktyOtwórz filtry Zwiń

Comme des Garcons

Produkty 1- 0 spośród:0

Comme des Garcons

Comme des Garçons – kontrowersyjna moda z Japonii

Czy moda może nie podążać za trendami? Marka Comme des Garçons podąża własną ścieżką i nie boi wyróżniać się na rynku światowej mody high fashion. Tworzą ją japońscy projektanci od 1969 roku. Serce marki bije tam, gdzie się narodziła, czyli w Tokio, ale swoją drugą siedzibę firma ma w światowej stolicy mody – w Paryżu, w prestiżowej dzielnicy przy placu Vendôme. Co wyróżnia ją spośród innych firm w branży mody?

Comme des Garçons i Hiroshima-Chic

Kolekcje Comme des Garçons budzą spore kontrowersje na corocznym Paris Fashion Week. W 1981 znawcy mody określili styl marki jako Hiroshima-Chic. Skąd ta nazwa? Stylizowane na stare i zniszczone ubrania były poszarpane i pełne dziur. Bo jak twierdzi główna projektantka Rei Kawakubo, jeśli coś ma być piękne, nie musi być ładne. Projekty marki były i nadal są bardzo kontrowersyjne. Kolekcje są bardzo spójne – według jednego konceptu artystycznego tworzone są nie tylko poszczególne elementy garderoby, ale także wyposażenie sklepów i wszystkie detale, takie jak portfele czy niszowe perfumy Comme des Garçons.

Koncepcyjna moda i perfumy Comme des Garçons

Co ciekawe, dla Rei Kawakubo nie liczą się wyniki finansowe sprzedaży. Jej priorytetem jest tworzenie dobrych kolekcji – Comme des Garçons to czysta sztuka dla sztuki. Co sezon projektanci przedstawiają światu radykalnie nowe kolekcje inspirowane emocjami, światowym wydarzeniem czy obserwacją Rei Kawakubo na temat społeczeństwa – wszystkie ubrania, dodatki i perfumy Comme des Garçons są podporządkowane jednej, wiodącej idei. W jednym sezonie może być to gniew, w kolejnym będzie to ciało – odzwierciedleniem haseł są świetnie zaprojektowane, wyróżniające się projekty. Comme des Garçons nie inwestuje w budowanie wielkich fabryk, dlatego ubrania i kosmetyki są naprawdę ekskluzywne.

Niszowe antyperfumy Comme des Garçons

Spod rąk japońskich projektantów wychodzą też niebanalne perfumy. Pierwszy zapach skomponowano w 1994 roku – kompozycja Odeur 53 została okrzyknięta antyperfumami. Nie są klasycznie kategoryzowane na damskie i męskie – perfumy Comme des Garçons są ponad genderowymi podziałami. Zapachy są równie intrygujące jak ubrania. Niszowe perfumy składają się z nietypowych składników, np. wiatru, węgla, lakieru do paznokci, spalonej gumy, celulozy czy magmy. Jednym z bardziej znanych zapachów jest Blue Santal – kompozycja uniseks z kategorii perfum drzewno-przyprawowych. Jednym z nowszych zapachów jest BlackPepper – pieprz to jeden z najchętniej wykorzystywanych ingredientów w perfumach Comme des Garçons.